Scenario's

Hieronder is in het algemeen te zien hoe de implementatieplannen door de ogen van de personen worden vormgegeven. Deze drie scenario's zijn gebaseerd op het scenario JP. Voor scenario JP zijn 3 methodes bedacht om dit te realiseren en die worden bij de kopjes uitgebreid uitgewerkt.

  • Bewegen in openbare ruimtes

Het implementatieplan wat betreft het bewegen in openbare ruimtes word duidelijk gemaakt door de ogen van Juan Paulo. Juan Paulo is op zijn 5de geëmigreerd van Brazilië naar Frankrijk. In zijn jonge jaren in Brazilië was hij veelal buiten op de pleintjes aan het voetballen. Nadat hij geëmigreerd is naar Frankrijk is Juan Paulo erg aangekomen omdat er geen tot weinig plekken zijn om te voetballen. Juan Paulo kijkt nu meer voetbal op televisie dan dat hij zelf voetbalt. Juan Paulo wil graag zijn oude liefde weer oppakken hij wil hierom graag dat er weer openbare plekken komen om met vrienden te gaan voetballen. 

  • Gebruik maken van bestaande en nieuwe evenementen

Jean Paul (JP) is een Fransman van 29 jaar oud. Hij woont al zijn hele leven in Parijs. JP is een echte sportfanaat en volgt vele sporten. Zo ook de sportevenementen die in Parijs plaatsvinden. Hij is een fanatieke supporter van PSG en bezoekt elk jaar wedstrijden van Roland Garros. Hij denkt dat Parijs deze evenementen meer kan gebruiken om de stad vitaler te maken. Maar ook evenementen die in de toekomst zullen plaatsvinden zouden hiervoor gebruikt kunnen worden, zoals de Olympische spelen in 2024. Hoe Parijs hier meer gebruik van kan gaan maken is te vinden onder het kopje: Evenementen.

  • Verbetering infrastructuur

James Perez (JP) is een Spanjaard van 28 jaar oud. James is op zijn 14de verhuisd naar Parijs en woont daar nu nog steeds. James vond het fantastisch om te fietsen in Spanje maar merkt dat dat in Parijs erg lastig is aangezien de infrastructuur niet gebaseerd is op fietsen, maar voornamelijk op auto's. Dit betekend ook dat het altijd erg druk is en James zich bewust van is dat hij de slechte auto uitlaat gassen binnen krijgt. Volgens James is het tijd om te veranderen en de ideale wereld van James is te vinden bij het puntje: Verbetering infrastructuur.





Verleidingsprincipes 

Verleidingsprincipes die wij als consultancy team gaan gebruiken om ons interventie programma aantrekkelijk te maken voor de volgende segmenten:

Segment inwoners tussen 25-35 jaar

We gaan bij dit segment sociale bewijskracht en autoriteit strategieën gebruiken om de inwoners tussen 25-35 jaar enthousiast te maken voor ons interventie programma's. Dit gaan wij doen door een goed imago te creëren voor ons programma hierdoor gaan de inwoners onze interventies om gezond te worden gebruiken. En vertellen ze de goede verhalen aan hun vrienden/familie hierdoor worden de andere inwoners ook enthousiast omdat ze onder sociale druk worden gezet door hun vriend of familielid. We gaan naast sociale bewijskracht strategie ook autoriteit strategie gebruiken om we gaan mensen met kennis en verstand van zaken op gebied van gezondheid inzitten die onze interventies programma's promoten . De inwoners zijn sneller geneigd te luisteren naar experts dan naar mensen die geen staat van dienst hebben.

Segment bezoekers sportliefhebbers

Bij dit segment gaan we de schaarste strategie gebruiken om het voor de sportliefhebbers die naar Parijs komen voor de sport aantrekkelijk te maken. Met de schaarste strategie willen we er voor zorgen dat de urgentie om naar Parijs te gaan hoog is. Dit willen we doen om aan te geven dat er maar een beperkt aantal plaatst is voor de toeristen hierdoor gaan de toeristen sneller een reis naar Parijs boeken.

Segment bedrijven onderwijs

Bij dit segment gaan we de commitment en consistentie strategie gebruiken doordat wij van arrondissement 16 het sportarrondissement van Parijs gaan maken. Volgt het onderwijs vanzelf, voor het onderwijs is sport en gezondheid erg belangrijk en kan op deze manier de leerlingen gezonder maken. In het arrondissement kan het onderwijs gebruik maken van de bewegingsmogelijkheden, infrastructuur en evenementen die door ons interventie programma zijn ontstaan.

(Boers, 2016) 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin