Verbetering infrastructuur

Bij de huidige infrastructuur van Parijs kan nog veel veranderd worden. Mensen staan vaak in de file en het is altijd druk in het verkeer, ook kunnen fietsers zich niet tot moeilijk verplaatsen door Parijs. De luchtkwaliteit van Parijs is ook nog eens erg slecht, waardoor er oplossingen moeten worden gevonden om de stad Parijs vitaler te maken.

De verbeterpunten zijn:

  1. Het verbeteren en aanleggen van fietspaden
  2. Duurzaam rijden

Het verbeteren en aanleggen van fietspad


Het is ondertussen 2030 en James Perez heeft de afgelopen jaren veel veranderingen meegemaakt in het mooie Parijs.  In 2019 lag er 50 km aan fietspaden in arrondissement 16, ondertussen in 2030 is dit verdubbelt naar 100 km fietspad. De fietspaden zijn aangelegd naast de weg, zodat de fietsers geen last meer hebben van de auto's en het drukke verkeer. Doordat het fietsen wordt gestimuleerd, krijgen de fietser op bijna alle kruispunten voorrang op de auto's en bij de stoplichten worden fietsers vaker doorgelaten dan de auto's zelf.

Ook zullen de fietspaden boven de normale wegen komen, zodat de veiligheid van de fietsers nog groter wordt. Zo kunnen fietsers voortaan over rotondes heen in plaats van dat ze er om heen moeten fietsen. Zo kan James gewoon weer op de fiets naar z'n werk en z'n dagelijkse bezigheden, want fietsen is weer veilig en ook is fietsen nog veel sneller dan met de auto verplaatsen.

Doordat er steeds meer gefietst word in arrondissement 16, zijn er natuurlijk ook meer fietsenstallingen nodig om de fietsen een plekje te geven. Zo vind je bij elk restaurant, metro, bedrijf, winkelcentrum genoeg fietsenrekken, om de fietsen te stallen.

James geniet van het leven in arrondissement 16, omdat hij hier zijn hobby fietsen veilig kan uitvoeren, maar ook omdat de luchtkwaliteit hier stukken beter is dan in de andere arrondissement. Want sinds 2020, is al het openbaar vervoer in arrondissement 16 elektrisch geworden en sinds 2021 zijn er al geen dieselauto's meer welkom in het arrondissement. Deze invoering zorgde ervoor dat er steeds meer mensen met de fiets zich gingen verplaatsen en omdat in 2030 de benzine auto ook niet meer welkom is, kiezen veel mensen om elektrische auto's aan te schaffen. 

Arrondissement 16 staat sinds 2024 bekend als sport arrondissement, dit komt doordat hier één van de grootste sportevenementen heeft plaatsgevonden namelijk: de Olympische Spelen. Het mooiste is dat door dit evenement een veel grotere leefbaarheid is gecreëerd in het arrondissement. Het olympisch dorp is ingericht op BIOR, waardoor veel bezoekers en bewoners er graag komen om te bewegen. Ook zijn er veel leuke restaurantjes en andere bezienswaardigheden bij gekomen, wat een aanrader is voor elke bezoeker van Parijs. Door al deze bekendheid is de sociale veiligheid natuurlijk omhoog gegaan, want door de drukte is er geen ruimte voor hangjeugd en door de toerisme is politie hier ook vaker aanwezig om voor veiligheid te voorzien. Je kunt zeggen dat de leefbaarheid van James dus is verbeterd, door het aanleggen van het mooie olympische dorp.

Verbetering leefbaarheid:
1. Gezondere lucht
2. Veiligheid
3. Persoonlijke ontwikkelingen (nieuwe banen)

(Gemeente Groningen, 2016) (Roosmarijn Diederick , 2014)



Kosten

Baten

Er komen meer fietsmogelijkheden in Parijs omdat er meer fietspaden aangelegd worden. Hierdoor gaan er ook meer bewoners op de fiets en zullen de mensen vitaler worden. Uiteindelijk is er dan ook minder ziekteverzuim.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin